Tehnološke inovacije mijenjaju svijet. Električni automobili, računala, pametni telefoni, a odnedavno i električni bicikli.
Iako su do sada najveću popularnost doživjeli u Aziji gdje ih je prodano više od 200 milijuna, sve su vidljiviji i na europskim ulicama. Ipak, u našim je glavama potreba za ovim novim rješenjem mobilnosti još u razmatranju, pa ćemo pokušati navesti razloge zbog kojih biste možda svoje stare klasične bicikle mijenjali za ova tehnološki modernija rješenja. Iako električna vozila postoje više od 100 godina s nekoliko desetljeća prednosti pred vozilima na gorivo, električni bicikli nastaju prije 20-ak godina. Razlog tome je korištenje teških, kratkotrajnih i skupih baterija što ih je činilo teškim, nepouzdanim i nepraktičnim. No, s izumom litijskih baterija s kojima možete prijeći i do 70 km, električni bicikli postaju jako dostupna, laka i jednostavna rješenja svakodnevnog masovnog i rekreacijskog prijevoza.
Koliko god nam se činili praktičnima, prije nego se odlučimo izdvojiti nekoliko tisuća kuna više od onih za klasičnih bicikl, želimo znati odgovore na pitanja: koja je tehnička razlika među njima, koje su prednosti električnog bicikla, zašto su toliko skuplji i u konačnici kakav je njegov učinak na rekreaciju i naše zdravlje? Dakle, električni bicikl je uobičajeni bicikl s dodatkom električnog pogona. Sastoji se od baterije, motora i pogonske jedinice koja regulira brzinu i snagu. Motor je razlog zbog kojeg je vožnja na ovakvom biciklu zapravo vožnja bez napora. glavna komponenta i ono što čini vožnju biciklom bez napora. Svi ostali dijelovi istovjetni su onima klasičnog bicikla: kostur, dva kotača, disk kočnice, ovjes, udobno sjedalo, vola i pedale. Pitanje koje nas najviše muči je kako korištenje motora utječe na iskustvo vožnje. Više od dva stoljeća oslanjamo se na snagu vlastitog tijela, kondiciju i pedaliranje koji nam pružaju fantastičan način prijevoza, slobode, rekreacije i zabave. Bicikl s električnom podrškom, karakterizira uobičajeni nožni pogon i pogon na elektromotor, pri čemu su ta dva pogona povezana i ovisna o pedaliranju. Dakle, bez pedaliranja nema ni snage elektromotora.
Električni bicikl „poravnava“ uzbrdice i sve one svakodnevne dionica koje su zahtijevale više napora i pedaliranja i zbog kojih ste znojni dolazili na posao. Uz to i štedi vaše vrijeme pa ćete uživati u gradskoj vožnji od 20 km / h i bez kapi znoja doći na odredište. On je idealno rješenje za sve one ljude koji su prešli 40-u i polako počeli osjećati bolove u leđima, nogama, koljenima i pomalo izgubili samopouzdanje i vjeru u sebe da se mogu bez „nuspojava“ provozati istom onom rutom kojom su se svakodnevno vozili prije nekoliko godina. E-bicikl je kao stvoren za njihov ponovni povratak rekreaciji! Svaki bicikl daje vam slobodu, a e-bicikl i vožnju bez znoja i napora.
Ukratko, vožnja električnim biciklom vrlo je slična vožnji neelektričnog bicikla. I dalje ćete morati okretati pedale jednako kao i kod uobičajenog bicikla i mijenjati brzinu, jedina razlika je u tome što će sve biti puno lakše. Lakše ćete podnositi vjetar, veće udaljenosti, brdovite dionice i umor. O njegovoj bi kupovini svakako trebali razmisliti ljudi koji pate od kardio ili dišnih problema i slabo podnose napore, oni koji baš i nisu u top kondiciji, zaposleni koji žele izbjeći prometne gužve, stres i znoj prilikom vožnje na posao i sve ekološki osviještene osobe. Maksimalna brzina bicikla je oko 25 km, dok s punom baterijom možete priječi i do 50 km. Ona se puni svako 2-3 sata i može „preživjeti“ oko 500 punjenja. Najbolje od svega je što vam vozačka dozvola nije potrebna, mogu ga voziti svi uzrasti po različitim terenima. E-bicikli su izuzetno tihi pa će vaš boravak u prirodi učiniti još ljepšim.
Mi podržavamo oba vida rekreacije biciklom, ali ako se osjećate kao netko kome je potreban dobar vjetar u leđa prilikom vožnje, onda je ovo vaše novo idealno prijevozno sredstvo!