Često ste u svakodnevnom govoru čuli riječi outlet prodaja, zar ne? Osim što znate da se radi o prodaji proizvoda po nižim i pristupačnijim cijenama, jeste li upoznati baš sa svime što karakterizira ovakvu vrstu prodaje? Bez brige, mi smo ovdje da vam odgovorimo na sve što vas zanima o tome.

Outlet prodaja označava prodaju proizvoda krajnjim kupcima koja na tržište, odnosno u poslovnicu dolazi izravno od proizvođača.

Outlet trgovine prvi puta su se pojavile 1930-ih godina u istočnim Sjedinjenim Američkim Državama. Tvorničke trgovine odlučile su se na prodaju oštećenih proizvoda ili eventualnog viška robe. No, prodaja je bila rezervirana isključivo za zaposlenike iste trgovine. Zbog oštećenosti proizvoda, njegova se cijena znatno smanjila. Znajte da to nisu bila oštećenja ogromnih razmjera, jednostavno neke sitne greške u proizvodnji, zbog kojih se proizvod nikako nije mogao prodavati kao redovni asortiman. Nakon nekog vremena, trgovine su otvorile pristup i ostalim kupcima, a ne samo zaposlenicima. Već 1936. godine poznati proizvođač muške odjeće otvorio je outlet trgovinu neovisno o postojećim tvornicama iste robne marke. Do 1970-ih godina primarna svrha outlet trgovina bila je uklanjanje viška ili oštećene robe.

Tijekom osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća, širom SAD-a „niknule“ su brojne trgovine s outlet prodajom. Broj ovakvih američkih trgovačkih outlet centara povećao se na čak 473 trgovine u 2013. godini.
Outlet prodaja nije isključivo američki fenomen, već su se ubrzo proširile i izvan granica; u Kanadu i daleki Japan.

Koja je razlika između outlet tvornice i outlet trgovine?

U outlet tvornici prodaju se proizvodi koji pripadaju isključivo jednoj robnoj marki. Laički rečeno, ovakve „tvornice“ vode proizvođači koji prodaju isključivo svoje proizvode po nižim cijenama. S druge strane, maloprodajni trgovac vodi outlet trgovinu u kojoj se prodaju proizvodi različitih robnih marki.

Kako znati kvalitetu onoga što se prodaje u outlet trgovinama?

Prema određenim istraživanjima, određeni postotak proizvoda koji se prodaje u ovakvim trgovinama proizveden je upravo iz razloga da se proda u outlet trgovini. Proizvodi jesu novi i dobri, no postoji vjerojatnost da su malo niže kvalitete od onih proizvoda koji se nalaze u „običnoj“ trgovini. To ne mora biti slučaj, no imajte na umu da ako kupujete nešto gotovo novo i neoštećeno, cijena je niža iz nekog razloga. No, kao što smo rekli, to mogu biti neznatne greške poput neujednačenog dizajna na obje tenisice (uzorci se malo razlikuju), jedna vezica malo je kraća od druge ili se proizvod jednostavno povlači iz daljnje proizvodnje.

Kupovina proizvoda izvan sezone
Outlet prodaja izvrsna je kada je riječ o kupovini određenih proizvoda izvan sezone u kojoj se nose. Dakle, ako tražite zimski kaput, kupite ga na proljeće. Trebate nove ležaljke za plažu? Ili novi kupaći kostim? Kupite ih na jesen. Ovakve ćete proizvode rijetko pronaći u redovnim trgovinama izvan njihove sezone. Gdje biste drugdje mogli imati dobar izbor izvansezonskih proizvoda? U outlet trgovini, naravno. Kada je riječ o kupnji ovakvih proizvoda, budite sigurni da su razlozi njihove niže prodajne cijene to što se prodaju izvan sezone ili su posljednji primjerci.

Dakle, outlet prodaja zapravo je vrlo korisna i praktična stvar, jer skoro u bilo koje doba godine po povoljnim cijenama možete nabaviti dobre i kvalitetne proizvode koje ćete koristiti tek iduće sezone.

CategorySavjeti