U predškolskoj dobi djeca razvijaju higijenske, zdravstvene i prehrambene navike, ali i stvaraju navike svakodnevne tjelesne aktivnosti.
U tom se vremenu razvijaju živčano – mišićni te koštano – vezivni sustavi, stoga je od iznimne važnosti uključiti dijete u neke sportske aktivnosti koje će im omogućiti optimalni tjelesni rast i razvoj.
Iz tog bi razloga trebalo osmisliti kvalitetne programe vježbanja za djecu koji će se provoditi u vrtićima, igraonicama i sl., a za njih bi bili zaduženi obrazovani stručnjaci. Trebalo bi izbjegavati one vježbe tijekom čijeg izvođenja dolazi do dugotrajne kontrakcije mišića, koje iziskuju preveliki napor ili one koje brzo umaraju djecu. Idealne su, dakle, vježbe koje jačaju velike skupine mišića te one za koje su karakteristični prirodni oblici kretanja.
Igre za djecu predškolske dobi podrazumijevaju primjenu raznovrsnih rekvizita koji će im omogućiti razvoj preciznosti, brzine, ravnoteže i koordinacije. Igranje s rekvizitima zaslužno je za postupno nestajanje nepotrebnih pokreta, smanjuje se umor i prorjeđuju se greške, a povećava se točnost pokreta. Važno je naglasiti da vježbe s rekvizitima trebaju biti u potpunosti prilagođene dječjem uzrastu i njihovim karakteristikama, jer u protivnom neće doći do napretka i povećanje razine motoričkih znanja i funkcionalnih sposobnosti.
Predškolsko doba obuhvaća tri vremenska razdoblja: mlađe predškolsko doba (od treće do četvrte godine), srednje predškolsko doba (od četvrte do pete godine), starije predškolsko doba (od pete do šeste ili sedme godine). Svako ovo doba karakteriziraju različita obilježja morfološkog, motoričkog i kognitivnog razvoja, svako dijete u različitoj dobi ima drugačije potrebe i želje, ali i emocionalna stanja. S obzirom na to da postoje razlike vezane za rast, razvoj i spol neophodno je poznavanje antropoloških obilježja djece ove dobi od strane osobe koja provodi igre za djecu. Iz istog je razloga važno provoditi različite vježbe odnosno sportske aktivnosti. Morfološki razvoj djeteta odnosi se na razvoj kostiju i kostura. Kosti su kod djece mekane i elastične te su podložne deformacijama. Mišićni se sustav kod djece slabije razvija, a vlakna su slabija i tanja. Iz tog razloga treba se bazirati na dinamični rad mišića.
U ovom je razdoblju bitno raditi one vježbe koje će jačati trbušne i leđne mišiće koje će djeci omogućiti pravilno tjelesno držanje bez deformacija. Motorički razvoj djeteta odnosi se na sposobnost korištenja vlastita tijela te ovladavanje predmetima. Zato je bitno u ovome razdoblju provoditi igre koje će poticati refleksnu aktivnost, odnosno spontane pokrete. Koje će omogućiti precizniju senzomotoriku, odnosno precizniji i usklađeniji rad mišića ruku te osnovne pokrete i kretnje koji će biti smireniji, sigurniji i kontinuirani. Za igre za djecu predškolske dobi mogu se koristiti baloni, vrećice, obruči, lopte i sl.
Rekviziti su idealni jer je prilikom izvođenja pokreta dijete zaokupljeno njime i njegovim manipuliranjem što će rezultirati točnijim i koordiniranim pokretom te jačanjem velikih i malih skupina mišića.
Igre za djecu najprirodniji su putevi za upoznavanje djeteta te su idealno sredstvo u njegovu razvoju i odgoju. Kroz igru dijete uči i otkriva se. Eksperimentira s različitim materijalima i zvukovima, a ujedno razvija osjećaje samostalnosti i samokontrole. Razvoj djetetovih vještina također dolazi do izražaja; socijalne, motoričke i govorne vještine samo su neke od njih. Dijete kroz igru jača samopouzdanje, uči gubiti i pobjeđivati, poštivati pravila, ali i svoje protivnike.